lunedì 12 ottobre 2015

convulsii de la febra la copii . Sau iarasi am racit.

Pachetul standart pentru raceala ,cind ai un copil in casa.


Asa e totdeauna! Cind e viata mai dulce si parca tot incepe sa se regularizeze, Hop si ian nu te relaxa prea tare! Ceva numaidecit se intimpla! In orice caz asa-i la mine :( De data asta s-a imbolnavit Andreusca. Ieri, toata ziua bine, a dansat, ne-a distrat pe toti si seara, o iau in brate si o simt cam fierbincioara. Marcel ma linisteste, zice ca-i de la emotii si joaca, dar eu, mai bine controlez, si bine, aveam dreptate-febra 38.8! :( Nu sunt una care se sparie repede, am mai trecut noi prin asta. Sigur am pregatita gentuta cu medicamentele necesare cind ai un copil mic in casa. Numai ca de data asta a fost mai greu. Eu cu Svetulea am trecut prin foc si para ! Si credeam ca sint pregatita pentru toate. Azi noaptea, insa am avut un stress prin care nu doresc sa treaca nici cel mai mare dusman. Tachipirina nu avea nici un efect. Apa cu otet nici atita. Febra sa ridicat brusc, a ajuns la 39.5, si fiind toata fierbinte, avea picioarele si minutele reci ca gheata. :( Sì cind a inceput copilul meu sa tremure ... panica! Imediat Mi-a revenit in minte, cum ai mei ,cind am avut aceasta problema, ma incalzeau , ma cuprindeau si ma tineau strins pina cind i-mi trecea tremuriciul. Mi-am strins si eu copilul la piept, in alta mina tineam farfurioara cu ceapa, (ca pe linga tremurici nu reusea sa rasufle de la nasucul astupat) si asa Mi-a adormit.Numai ea mititica stie ce somn a avut! La cum de greu rasufla, tremura si gemea incetisor. ..
- Doamne Doamne, pazeste toti copiii din lume, si pazeste-l si pe-al meu.
Asa am petrecut noi noaptea. Cind dormeam, cind plingeam, fiecare ora febra controlata... Inspre dimineata i-am dat Nurofen si in sfirsit a adormit linistita.
Ei, asa cresc copiii.
Ziua, ca de obicei :) ,se plimba prin casa, parca nici nu ar fi bolnavioara! Asta-i alta problema cu fitca, e tare la boala, si nu reusesc sa-mi dau seama cind e bine si cind e rau! Unicul lucru care-o mai da de gol, e, ca-i putin mai mofturoasa ca de obicei. De-acu la noapte o sa vedem prin ce mai avem de trecut:(

UN mic rezumat la ce facem in caz de febra si convulsii.

  • masuram febra fiecare 2 ore.
  • dupa administrarea tachipiinei, asteptam jum ora , si masuram febra
  • daca tachipirina nu-si face efectul administram Nurofen (dozajul depinde de kg, e scris )
  • cind face convulsii, stringem copilul la piept , il invalim si incercam sa -l incalzim
  • dam copilului cit mai mult lichid
  • nu obligatoriu - dar pentru mine am descoperit produsele homeopatice : rimikind(pentru nasuc infundat) si nisykind (febra), le adaugam la ceai.
  • in caz ca nasucul este infundat, taiem o ceapa si o tinem aproape de copil, usureaza destul de repede si efectiv rasuflarea
  • ungem talpitele cu bombenghe ( asa am crescut-o si pe Svetulea)
  • turnam apa fiziologica sau apa de mare in nasuc, asteptam citeva minute si dupa aceea aspiram nasucul.

 Ieri, am reusit sa facem si o cina pe cinste, oaspetii au ramas multumiti!  Sigur daca stiam ca Andreusca e bolnavioara, nu era sa fie, dar... am petrecut bine
placinta, chiar a iesit buna! sper sa reusesc zilele astea sa postez reteta :)











Cum spuneam , noi si cu febra facem şotii :) Am gasit ciocolata. 

Asa ne tinem noi de taticul nostru! si cind avem febra tot vrem afara ! 


Sanatate tuturor, celor mici si celor mari. bucurati-va de viata dragii mei!