venerdì 11 settembre 2015

Vaccinarea si pregatirea

pe 4 septembrie Andreusca a facut ultima vaccina prevazuta pentru pici :) , pina la 5 anisori respiram mai usor!
Din start spun ca sunt o mamica "pro vaccinare"!
Am si eu ideile mele. s-au investit bani, timp si s-au facut multe studii pentru a proteja copiii nostri, si chiar nu inteleg mamicile care nu duc la vaccinare copiii. Dar, ma rog, fiecare cu parerile lui.
Dar afirmatiile de tipul, " buneii nostri... inainte cresteau si fara vaccine... "nu cred ca au indreptatire! Frica! Da! fiecare mamica , si eu fac parte din sirul lung al mamicilor, are frica de reactiile adverse.
Dar... Daca copilul e pregatit, dus la medic inainte de vaccinare, si e sanatos, atunci riscurile sint minime!


Cind eram insarcinata cu Andreusca, am avut mai multe ori contact cu copii cu varicela, cum spuneam in un alt articol  aici, copiii cu varicela, sau orice alta boala, merg la medic, sau la salvare... nici un medic nu vine acasa. Ceea ce m-a salvat, sau mai bine zis, a salvat sanatatea copilului meu, era vaccina, care am primit-o de mica.

Eu stiu un lucru, buneii nostri, da , au crescut fara vaccine, dar , uitati istoria dragii mei "contra vaccine", pe timpul buneilor nostri, se nasteau in familii cite 10-12 copii, dar ajungeau la maturitate 5-6, si asta in cazurile bune. Era vorba de o selectare naturala, supravietuiau cei mai puternici! Ei si pentru ce eu, ca mamica, as dori sa risc cu sanatatea copilului meu?! Plus la asta, nevaccinind copilul, nu riscati numai voi, dar supuneti riscului si alti copii, care fiind inca mici, si neavind inca virsta de vaccinare, intrind in contact cu un copil bolnav, de exemplu de varicela, poate aduce la consecinte foarte serioase.

Fetele mele sint ambele vaccinate. Absolut la toate vaccinele, am avut de suferit, atit ele cu febra, cit si eu fiind mamica, sa-i zicem pe nume "nebunind". Dar e un rau necesar, de scurta durata, dupa care rasuflam usurati, si nu tresarim si ne temem sa iesim cu copilul in parc, sa -l lasam sa se joace cu alti copii, sau sa fie atins de o persoana ( aici, nu te intreaba, se poate sau nu, se apropie de copil s-il apuca de minuta, sau de obrajor!).

Cind eram in Moldova, inainte de vaccinare, medica de familie ma suna , si-mi amintea sa o pregatesc pe Svetulea pentru vaccina, aici nimeni nu mi-a spus sa fac nimic, dar dupa vaccina, te tin sub control timp de jumatate de ora, pentru a controla sa nu faca copilul vre-o reactie alergica la vaccin. Ei, dar eu , cum se zice fiind , mamica cu practica, am pregatit-o intotdeauna si pe Andreusca :) , pentru ce sa las copilul sa faca reactie alergica, daca se poate evita!?

Pregatirea pentru vaccinare:
cu trei zile inainte de vaccinare, administrez de doua ori pe zi (dimineata si seara) 1/3 suprastin si jumatate calciu gluconat ( cu Andreusca mai adaugam si jumatate de vitamina C, asa nu scuipa tot).
Marcel fiind medic, o controla el, si dadea liber se poate sau ba de dus la vaccinare. De fapt ultima vaccinare a fost aminata cu o luna ( facuse Andreusca o alergie.)

Dupa vaccinare:
Aici m-au invatat sa nu astept febra, dar seara , in prima zi, sa-i administrez un supozitor de tachipirina (paracetamol) de 125 mg.  Dupa vaccina, nu se asteapta febra 38.5 pentru a administra tachipirina, dar la 38, se administreaza! (am in vedere a doua zi de-acum, cu prima zi, ne-am inteles, o administram si fara febra :))
Si plus la asta, sa ung locusorul unde au fost facute injectiile cu crema, care o folosim in igiena intima a copilului, unguentele care conţin zinc.
prima zi dupa vaccinare, nu iesim afara , in caz ca face febra, nici a doua zi.
De-acum dupa practica avuta cu Svetulea (indicatiile medicului de familie din Moldova), administrez inca 3 zile suprastinul cu calciu gluconat.

Si important, daca copilul face febra mai mult de 3-4 zile, de adresat la medicul de familie sau, cum se practica aici, mergeti la Salvare.

Acum sintem fete mari, vaccinate, putem iesi in parc la joaca cu alti copii!

fita mamei a doua zi dupa vaccina. Svetulea ne jeleste :) 

Tata! eu sint fata mare! merg singurica! nu vezi ?! :)

 mi-a facut taticu coafura! sitn gata pentru fotografia in primul meu pasaport! 
 Bunicuta, tu dute si te aseaza! eu vin singurica.