martedì 25 agosto 2015

Dezinfectarea si sterilizarea biberoanelor

Exista 3 tipuri de sterilizare a biberoanelor

  1. fierberea sticlutelor -metoda de baza, cu care am desterilizat si eu, cu prima fiica , si mamele noastre, si bunicile... 
  2. sterilizarea cu aburi , aici sint 2 tipuri de sterilizatoare
  • electrice 
  • si pentru microunde ( pentru care am optat)
     3. sterilizarea rece

1. Sterilizarea prin fierbere e practic unica optiune pentru mamicile care folosesc sticlutele de sticla. Aici e simplu, spalam sticlutele si le punem la fiert.

 2. Sterilizarea cu aburi, este preferata mea :)
de ce ? e practict inca o spalare a sticlutelor. aburul spala tot.
sticlutele in sterilizator se pun in asa mod 

  se adauga apa necesara, eu folosesc Chicco, si aici e nevoie de 150 ml, punem in microunde la temperatura ceruta, Chicco cere 600-750, si in 7 min e sterilizat. dupa ce am sterilizat sticlutele si suzetele, lasam sa se raceasca vre-o 15-20 min, pentru a evita arsurile. 

 3. Sterilizarea rece, e de fapt cea mai uzata in spitale. La inceput am folosit-o si eu. Aici, e la fel totul simplu, turnam apa rece, si adaugam solutia ( eu am folosit Amuchina) si le lasam pe 15-20 min.
Eu am caldarusa de la Chicco
minusul sterilizarii reci : ramine mirosul solutiei, si oricum dupa sterilizare e nevoie sa le clatim cu apa fiarta , si principalul, ca durata de sterilizare e cea mai lunga. Dar e parerea personala.

Cum spalam sticlutele :
Sigur inainte de a le steriliza ele trebuiesc spalate bine. 
Cine nu are masina de spalat trebuie sa foloseasca perii pentru sticlute, 
 primele 2-3 luni, de fapt am spalat tot manual, dar dupa, am trecut la masina :)
Solutii pentru spalarea csticlutelor:
am cumparat numai odata, dar nu am ramas multumita, raminea parca grasime pe sticlute, sunt prea slabute. cu solutii simple de spalat vesela m-am impacat mai bine.  le clatim bine bine. Plus la sterilizare aburul spala.

Pastrarea sticlutelor:
Sticlutele inainte de folosire trebuiesc numaidecit uscate! 
eu fac asa
pun un stergarel uscat si le las pe noapte la uscat, plus pina la jumatate de an, le tineam intotdeauna in dulap.

Ingrijirea sterilizatorului :
  1. Dupa fiecare sterilizare il clatim si il punem la uscat
  2. o data la 3-4 saptamini il spalam bine, altfel nu scapam de piatra . ( personal il spal in masina de spalat, dar cine e mai meticulos in chestiile astea poate sa-l spele si cu miina)
Stiu ca sint multe mamici adepte a " nu steriliza! ".  E o alegere personala, si de fapt cred ca fiecare mamica stie cel mai bine ce e bine si ce-i rau pentru copilul ei!

Sper postarea sa va fie de folos.
Va salut pe toti. Aveti grija de voi si de copilasii vostri. Pupici