martedì 25 agosto 2015

Cum maninca picii :)

Perioada cind incep sa manince singuri e cea mai frumoasa si in acelas timp cea mai grea! Atit din punct de vedere a bardacului care-l fac, cit si a rabdarii noastre ;)
Cu Svetulea, cred ca aveam mai multa rabdare, am lasat din start sa stea cu minutele in casite, supe. .. Era o regula , inainte sa mincam , intindeam pe jos o pelicula pe toata marimea bucatariei,  si hai sa mincam:) Sigur mai mult de jumatate era pe jos, plus baita imediat dupa. Dar era vesel si Svetulea minca bine. Cu Andreusca am inceput cam cu piciorul sting. Sa nu cumva sa se murdareasca, nu o lasam sa atinga mincarea, masa ei nu era odata cu a noastra! Incercam intotdeauna sa o hranesc pe ea, dupa care ne asezam noi la masa. Sigur de cele mai multe ori o tinea Marcel in brate, dar oricum, parca nu facea parte din familie mititica cind se ajungea la ora mesei. Copilul meu a inceput sa refuze mincarea, cind noi mincam deacum nici nu mai incerca sa stea cu noi! Se plimba prin camera, se juca singurica... Atunci mi-am zis, cei cu tine mama? Oare chiar curatenia e mai importanta decit copilul?!
Am asezat-o la masa cu noi, i am dat lingurita in mina... Copilul meu sa schimbat in citeva zile! A inceput sa manince! Cind vede ca pregatesc masa, intinde minutele si se cere pe scaunel. Da de cita fericire si bucurie are pe fata , nici nu mai vorbesc. De ce povestesc toate astea?  Pentru alte mamici ca mine! Poate atunci cind copilul nu mai vrea sa manince, devine absent,  nu e numaidecit vorba de o boala! Dar e un semn ca gresim noi undeva! Poate e un mod a lui de a ne arata ca are nevoie de o scimbare.
Oare poate fi ceva mai frumos decit sa-i privesti cum se distreaza in timpul mincarii!?







Da e bardac! Da trebuie sa stringem imediat dupa ce a mincat! si da, trebuie sa le facem baita de fiecare data dupa ce maninca!  Si da! inca nu pot minca cu lingurita singuri, Andreusca cu lingurita bate in masa si maninca cu miinutele:) asa e mai gustos! Dar asa cresc copiii, asa se dezvolta. Copilul are nevoie sa guste mincarea nu numai mincind, dar si sa o atinga cu minutele, sa faca cunostinta cu mincarea! 
Ei au nevoie nu numai sa manince, dar tot procesul mincarii pentru ei e o descoperire! Lasatii sa creasca si sa descopere.

Pupici la toti. Bucurati-va de viata dragii mei.